Logo

Garantie en klachten

Heb je een klacht over of een probleem met een aankoop? We helpen jou graag.

Ik heb een klacht, wat kan ik doen?

Ben je niet tevreden over onze service of heb een klacht over een artikel? Wij horen het dan graag van je. Je kunt dan een e-mail sturen naar webshop@wearegarcia.com of bellen naar 085-2250142. Wij nemen jouw klacht zo snel mogelijk in behandeling en je krijgt uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Heb ik garantie op mijn aankoop?

Ja, voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie wil zeggen dat jouw product datgene moet doen wat je in alle redelijkheid van het product mag verwachten. Daarnaast heb je alleen recht op garantie bij een gegronde klacht. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

- Beschadiging door opzet of nalatigheid;
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- Normale slijtage en/of
- Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

Je kunt jouw artikel terug te sturen. Je kunt je pakket afgeven bij een DHL punt. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Klik hier voor een DHL punt bij jou in de buurt.

Terugroep protocol

We streven ernaar om producten van de hoogste kwaliteit te leveren die voldoen aan alle veiligheidseisen. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat een product niet aan onze normen voldoet, dan starten we een terugroepactie om onze klanten te beschermen en volledig te ondersteunen.

U kunt het product kosteloos omruilen voor een nieuw exemplaar dat wel aan onze veiligheids- en kwaliteitseisen voldoet. Daarnaast kunt u het product ook retourneren, online of in de winkel, met het retourformulier. U ontvangt dan het volledige aankoopbedrag terug.


Aankondiging van de terugroepactie

Wanneer een product wordt teruggeroepen, kondigen we dit direct aan via:

  • Onze website
  • Social media-kanalen
  • E-mailnieuwsbrieven aan klanten
  • Mededelingen in onze winkels

In de aankondiging vermelden we het specifieke product, inclusief afbeeldingen, ordernummers, productcodes, en andere identificerende kenmerken. We geven duidelijk aan waarom het product wordt teruggeroepen en welke risico’s er zijn.


Informatie voor klanten

In de aankondiging bieden we ondersteuning voor klanten om te controleren of hun product deel uitmaakt van de terugroepactie. We leggen ook uit wat klanten kunnen doen om hun veiligheid te waarborgen, zoals het niet gebruiken van het product totdat het is geretourneerd.


Retourinstructies

Klanten ontvangen duidelijke instructies over hoe ze het product kunnen retourneren.

  • Gratis retourservice: Klanten kunnen het product kosteloos terugsturen of terugbrengen naar een van onze winkels.


Terugbetalingen en vervangingen

Bij terugroeping bieden wij onze klanten de volgende opties:

  • Volledige terugbetaling: Klanten ontvangen het volledige aankoopbedrag terug.
  • Vervangend product: Indien mogelijk bieden we een vervangend product dat volledig voldoet aan onze kwaliteitseisen.
  • Alle terugbetalingen en vervangingen worden binnen 14 werkdagen verwerkt.


Klantenservice

Onze klantenservice staat klaar om vragen te beantwoorden en te helpen bij het terugsturen van producten. Neem contact op via de mail (webshop@wearegarcia.com) of bel 085-2250142.